Tuesday, June 14, 2011

Kit...Tai

hahaha..nak tergelak pun ada bila teringatkan perkataan tu..kit..tai..hehe...ni la perkataan baru yg muncul dr mulut anakku..si Afwan ni.Perkataan2 ni kuar dari mulut dia disebabkan Afwan diserang cirit-birit yg membuatkan celah pahanya melecet..bila nak letak ubat, terkeluarla ayat...
"Mi..kit..kit..", (maksudnya, "Ummi, sakit..sakit") sambil tangan dok tunjuk ke tempat yg melecet tu. tapi skrg dah hilang melecet tu..mula timbul rasa gatal2 plak..
 "Mi..tai..tai.."..(dalam kat betulnya, "Ummi, gatal..gatal"). Alhamdulillah..orang Kedah kata dah nak 'berbutir' dah cakapnya tu.

yang merungsingkan kepala otak aku ni adalah sebab apa Afwan boleh dapat cirit-birit dalam tempoh masa yg lama sgt ni..dah hampir seminggu lebih ni. Jumpa pakar pun dah, jumpa doktor kt spital ni pun dah. Pakar bagi garam, ubat usus, angin  dan krim kalis air utk ilangkan lecet. Doktor cni pun suruh continue je garam tu,..mm..petua tradisional pun aku try..adala nampak kurang, tapi still cirit..Seingat aku, anak aku ni susah nak makan, dan dia x akan makan apa2 pun kdg2 tu kecuali susu. Adakah disebabkan susu??? Memang pakar ada suruh tukar susu kepada susu yang tanpa laktosa, tapi sama ja..aku cuba la bagi dalam dua hari, tapi dia dah xmau sebab x sedap kot..tambahan pula x baik pun cirit tu. Aku continue susu lama balik la. Kemarin dah x cirit, tapi semalam 3x plak dia poo..mm...kenapa ni??? Tapi, alhamdulillah,Afwan still aktif dan x nampak apa2 masalah kecuali dok poo tu ja..Ada x kawan2 pernah jadi camni..any suggestion????



my sign

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda.