Monday, May 2, 2011

Cita-citaku seorang Pensyarah

Sebelum nak story bab tajuk ni..aku nak jugak wish 'Hepi Labor Day' buat semua, x terlambat lagi kan..sebab banyak yang  masih ber'holiday' lagi kan rini..hepi2 ye korang. Selama tiga hari cuti, aku dok berkampung kat kampung je..x kemana-mana..k,jom cerita.

Dolu2..cita2ku dari bangku sekolah g, nak jadi seorang Pensyarah.  tapi sekarang bergelar seorang PPTM. Layakkah aku jadi Pensyarah? mm..tak sesuai kot. Sebab aku bukanlah seorang yang pandai nak explain kan sesuatu benda tu..dan kerana itulah takdir aku di sini sekarang. Tuhan Maha Mengetahui dan telah memberi kan aku pekerjaan yang sesuai sekarang. Dan,  Dia jugaklah bagi peluang untuk aku rasa camana jadi seorang pendidik.. :-).

Gaya seorang trainer..:-p
sesuai x?? tengah ajar buat graph & carta pai guna powerpoint ni.

Minggu lepas, 26hb April,  aku ditugaskan untuk menjadi trainer bagi Kursus Word & Powerpoint. Kursus ni diadakan khusus untuk warga2 hospital ni, dari gred 17 - 32. Alhamdulillah..semuanya berjalan dengan lancar sampai ke akhir kursus.  Pada mulanya, aku memang agak gementar jugakla untuk mulakan kelas..walaupun student aku hanya 15 orang..dan di antaranya aku kenal. Mujurlah aku x perlu bagi penerangan banyak2 sebab kursus ni lebih kepada praktikal..Sebenarnya sebelum ni, aku selalu jugak ditugaskan untuk mengajar doktor-doktor baru yang melapor diri kat sini, tapi just train tentang sistem yang digunapakai kat hospital ni yang hanya mengambil masa lebih kurang 3jam camtu la. Kursus ini pula diadakan sehari.


Di antara student2 aku yang bagi komitmen yang baik
sepanjang kursus tersebut..

Satu kursus dah selesai..tunggu bulan November ni plak ye. InsyaAllah aku cuba improvekan penyampaian aku..hehehe..so, pada semua yang sertai kursus lepas, semoga saya telah membantu kalian ye!!

credits to Azuan (student practical dr POLIMAS yang sudi snap gambar2 ni)...:-)





my sign

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda.