Tuesday, June 22, 2010

Weekend at Pangkor

Pada jumaat n sabtu lepas, ofis aku buat family day kat pangkor sempena majlis farewell k.banun (staff it yg dh berkhidmat bbrp thun kt sini) yg akan berpindah ke ILP, Jitra..dia buat pertukaran suka sama suka..
 aku n family pun join..maklumla bkn senang nk g tempat2 cmtu kan..kebetulan pula my hubby dapat cuti..memang best sangat!

kitorang bertolak dari tol juru lebih kurang kul 8 lebih..n berkumpul utk sarapan n mandikan baby masing2 kt bukit merah..then, kami bertolak ke Teluk Batik utk singgah utk makan tengahari kat situ..sebenarnye plan dah lari, so terpaksa tukar plan..lepas je selesai makan, kitorang terus ke jeti, x sampai setengah jam menunggu, dapat tiket n terus naik feri..

Dah lama x naik feri, nasib baik x meloya..hehehe..perjalanan ke sana sekejap je, lebih kurang 20minit je..
Bila sampai di sana, memandangkan semua keletihan kerana cuaca yg panas, kitorang semua dapatkan teksi n terus ke resort..kami stay kat flora beach resot..so far, okla bilik dia..cantik gk..

Petang tu, kami buat riadah bebas kt tepi pantai..ada yg mandi laut, mancing n main jetski..aku??? hahaha..aku duk je tepi pantai tengok2 diorang sebab baby aku sampai je pantai, terus lena x sedarkan diri...kena bayu laut kot..best je tido.......kempunan aku nak mandi laut..hubby aku dah terjun ke laut dah..sonokla dh lama x ke laut kan..


Malam tu, kitorang beramai-ramai menjamu selera di restoran yg berdekatan..makan besar! tapi memandangkan afwan x cht, aku n hubby sempat makan sikit je n terpaksa tinggalkan majlis lebih awal..nasib baik la semua memahami..


Malam tu afwan demam, selsema n batuk..dia x dapat tidur..memang kesian la..xtau la aku nk wat cmna...kalau dekat2, rasanya malam tu gak aku balik rumah....sampai pagi x dapat tidur..rasanya bos aku yg dok bilik sebelah pun x dapat tidur sebab afwan nangis kuat sangat...

Alhamdulillah..pagi esoknya, afwan dah ook sikit..but, still aku n hubby x dapat nak ikut diorang yg lain ke pulau utk snorkling..xpela mungkin lain kali bila afwan dah besar dapat datang lagi..dia pun boleh main laut dah..insyaAllah....



Sebelum balik, kitorang round2 pulau dulu..g china temple, kota belanda n kilang satay..x banyak sangatla tempat2 yg blh dilawati kt Pangkor..however, still best!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda.