Sunday, May 29, 2011

The Negotiator


"Now, get me Sabian!"..ha..dah pernah tengok ka filem ni?? Kalau x salah, filem ni tahun 1998 g..time tu aku baru form 1. Ni la first time aku tengok. Filem ni ditayangkan malam tadi kt Astro Prima, pukul 12 tghmlm - 2 pagi. Dah sekian lama aku x layan cerita2 kepolisan camni dan sampai pagi2 lak tu. .sorang2 plak layan tv..sebenarnya hubby aku yang nak tengok sangat, last2 dia plak tertido. So layan je la..

Meh citer cket tentang filem ni..
Filem ni mengisahkan seorang polis yg merupakan seorang negotiator yang terbaik di Chicago East Side, Danny Roman lakonan Samuel L.Jackson. Bagaimanapun, dia diperangkap dan dituduh membunuh rakannya sendiri, iaitu Nate berikutan siasatan mereka mengenai penyelewangan dana. Dalam filem ni, memang terdapat konspirasi dalaman, di mana polis jugakla yang menyeleweng. Dan, yang paling best filem ni, xdak sorang pun penjenayah luar. Semuanya antara dalaman, kita boleh lihat bagaimana Danny Roman menahan 4 orang tebusan untuk membuatkan pihak yang terlibat dalam konspirasi tersebut menonjolkan diri.

Sabian, lakonan Kevin Spacey, merupakan polis dari West Side yang dimahukan oleh Danny kerana dia percaya Sabian mampu membantunya. Dan, ternyata Sabian memang seorang polis yang dipercayai dan membantu Danny.

Filem ni penuh dengan aksi dan psiko jugakla..kalau nak baca review lebih banyak g, kat sini http://www.filmcritic.com/reviews/1998/the-negotiator/.

Sebenarnya, aku xtau nak cerita la. Tengokla sendiri ye..best! x rugi aku tido lewat semalam. Kalau korang rasa x best, korang punya pasalla!! aku layan.............
my sign

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda.